niedziela, 12 stycznia 2014

Z innej beczki.

Trochę inny temat niż ostatnie. Jak juz gdzieś wcześniej wspominałam zajmuję się terrarystyką:  gady, pajęczaki. Jestem teraz w trakcie przygotowywania docelowego terrarium dla samicy ptasznika białokolanowego, a więc żeby pająk miał nowy domek potrzebujemy:

Terrarium, rzecz najważniejsza można je zrobić samemu albo kupić gotowe. Te było kupione przez Allegro, wymiary 30x30x35 :


Ściankę kupiłam wcześniej i przykleiłam klejem. Trzeba pamiętać o tym, że jeśli chcemy sobie kupić  'zwierzątko' i zrobić dla niego własnoręcznie terrarium/akwarium musimy używać materiałów które mu w żaden sposób nie zaszkodzą.

Podłoże najlepszy jest torf albo humus z włókien kokosa, można go dodatkowo trochę wymieszać z piaskiem co da ładny efekt.



Kryjówki, dodatki do podłoża. ozdoby, żywe/suszone rośliny. Żywych roślin nie polecam pająkowi coś się nie spodoba i wszystko przekopie.



Delikwenta/kę, którego umieścimy w nowym mieszkanku. Aktualnie posiadam tylko jednego pająka, w najbliższym czasie nie planuje żadnego nowego, wystarczy mi jeden.
Acanthoscurria geniculata pająk idealny dla początkujących jego jad nie jest groźny, porównywalny do ukąszenia osy. Ten którego mam nie jest agresywny, ale to zależy od charakteru i 'wychowania' swojego pupilka. Wiadomo jeśli ciągle grzebiemy pająkowi w terrarium np. pęsetą/ pędzelkiem, dotykamy go staje się przez to nerwowy, jeśli to się powtarza ciągle pająk kiedy dorośnie będzie od razu atakował, biegał po terrarium.
Geniculata pochodzi z Brazyli, jest pająkiem naziemnym osiaga dosyć duże rozmiary ciało 9cm, rozpiętość nóg do 23cm.
Karmimy świerszczami, mącznikami, małymi konikami polnymi, drewnojadami. Nie jestem za podawaniem pokarmu typu żywe myszy, szczury, widziałam też niektórzy dawali chomiki, świnki morskie. Takie szpanowanie przy kumplach czy na YouTube nie uczyni Was osobami ciekawymi czy popularnymi, a pająkowi może stać się krzywda ponieważ szczur, czy inne podobne zwierze będzie się broniło bo albo ono zginie albo osobnik który je atakuje. 






Wracając do tematu humus mieszamy z dużą ilością wody do momentu aż rozmięknie i da sie włożyć do terrarium, następnie wkładamy kryjówkę, robimy dekoracje albo zwyczajnie układamy mech czy co kto sobie tam wymyślił, można dodać pniaki, itp.


Nie jest to jeszcze ostateczny wygląd terrarium, w niedługim czasie postaram się je skończyć i Wam pokazać : )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz